Hem / Flyttstädning
Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat
Vi tillhandahåller allt material och utrustning för städningen. Tänk dock på att hemmet bör vara helt tomt när vi kommer för att vi skall kunna utföra städningen på ett bra sätt. Kyl och frys bör också vara urplockade avstängda och utdragna så att vi kommer åt att städa. Om det finns befintliga skador, som exempelvis fönster som inte går att öppna eller trasiga vitvaror, är det viktigt att du meddelar oss om dessa innan vi påbörjar städningen. Tänk också på att meddela oss om du vill att vi städar biytor såsom balkong, förråd eller garage eftersom detta bör beställas innan vi påbörjar städningen. När du beställt tjänsten kommer du att få en detaljerad orderbekräftelse där du kan se vad som gäller för just din bostad. Det kan variera beroende på omfattning, storlek och skick, så vi reserverar oss för eventuella ändringar.
Vår garanti innebär att vi åtgärdar det i vår flyttstädning som du inte är nöjd med. Reklamationer måste anmälas till oss inom tre arbetsdagar från städtillfället.
Tjänsten flyttstädning ingår i skattereduktionen för hushållsnära tjänster så du betalar bara 50% av kostnaden, direkt på fakturan.
Vi på Hygiene Net AB (grundad år 2007) vill att du ska känna dig trygg med överlämningen av ert hem till nästa köpare eller hyresgäst. Vi ställer höga krav på våran flyttstädning och utgår ifrån Mäklarsamfundets rekommendationer för flyttstädning. Bara hos oss får du en 3 dagars kvalité garanti på utfört arbete.
Med kvalitetsgarantin åtgärdar vi alla eventuella problem inom 8 timmar efter felrapportering, helt kostnadsfritt.
Vi hämtar upp dina nycklar när det passar dig, vare sig det är på jobbet eller på den nya adressen, utan kostnad. Vi erbjuder en total flyttstädning där vi tar fullt ansvar för städningen gentemot den nya ägaren/hyresgästen, med full kvalitetsgaranti.
Varje privatperson har rätt till ett avdrag om 50% av arbetskostnaden för flyttstädningen. RUT-avdraget kan utnyttjas till ett maxbelopp av är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar beloppet efter skatteavdraget, det vill säga 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.
Betalning sker mot faktura i efterskott. Vi hanterar ej kontanter.
Ja, det går bra. Alla avbokningar måste dock ske minst 24 timmar innan städtillfället.
Ja, vi är godkända för F-skatt.
Vi ser till att klara oss på en dag.
Absolut! Vi lämnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi ser gärna att boende/inflyttande person närvarar vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.
Vi har ansvarsförsäkring hos Vardia & Länsförsäkring som täcker skador upp till fem miljoner kronor.
Ja, all vår personal är försäkrade ifall de skadar sig på arbetstid.
Du kan ladda ner vår checklista under respektive tjänst, alternativt ringa till oss på 073-8989891 så berättar vi mer.
Nej, om du kan se till att vara hemma när städ tiden börjar behöver vi ingen nyckel. Det går även bra att lämna nycklarna till en granne inför varje städtillfälle om du önskar.
Tänk på att det ska vara undanplockat från leksaker, kläder och andra föremål som kan hindra utförandet av arbetet. Diskbänken skall vara fri från disk. Se till att blomkrukor, gardiner och andra föremål inte står i vägen för fönsterputsaren.