Trappstädning

Hem / Trappstädning

Redo att boka din städning?

Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat

Trappstädning

Hygienent utför trappstädning i Stockholmsområdet åt Bostadsrättsföreningar, Fastighetsförvaltare, Kontor och Fastighetsägare m.m. För våra kunder är det viktigt att veta när trappstädningen utförs och därför har vi tydliga städschema och kunskapen och erfarenheten som gör att vi kan städa era trapphus väl och bekymmersfritt. Med vår hjälp ser ditt trapphus alltid fräscht och representabel ut.

Exempel på vad kan ingå i en normal trappstädning:

  • Rengöring av dörrhandtag vid trappingång
  • Rengöring av hiss (speglar, handtag, manöverpanel och golv
  • Rengöring av trappräcken
  • Torr och våtmoppning av golv
  • Rengöring av lister

 

Pris:
Ring gärna för information om våra priser.

En gång per månad

410 1 gång i månaden
  • 0-40 kvm
  • 41-60 kvm: 512kr
  • 61-79 kvm: 615kr
  • 80-100 kvm: 717kr
  • 101-119 kvm: 820kr
  • 120-150 kvm: 922kr
  • 151-175 kvm: 1025kr
  • 176-195 kvm: 1127kr
  • 196-215 kvm: 1230kr

2 gånger i månaden

358 2 gånger i månaden
  • 0-40 kvm
  • 41-60 kvm: 447kr
  • 61-79 kvm: 537kr
  • 80-100 kvm: 626kr
  • 101-119 kvm: 820kr
  • 120-150 kvm: 805kr
  • 151-175 kvm: 895kr
  • 176-195 kvm: 984kr
  • 196-215 kvm: 1074kr

4 gånger i månaden

410 1 gång i månaden
  • 0-40 kvm:1352kr
  • 41-60 kvm: 422kr (4000kr)
  • 61-79 kvm: 507kr (4400kr)
  • 80-100 kvm: 591kr
  • 101-119 kvm: 676kr
  • 120-150 kvm: 760kr
  • 151-175 kvm: 845kr
  • 176-195 kvm: 929kr
  • 196-215 kvm: 1014kr

Vanliga frågor

Varje privatperson har rätt till ett avdrag om 50% av arbetskostnaden för flyttstädningen. RUT-avdraget kan utnyttjas till ett maxbelopp av är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar beloppet efter skatteavdraget, det vill säga 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket.

Betalning sker mot faktura i efterskott. Vi hanterar ej kontanter.

Ja, det går bra. Alla avbokningar måste dock ske minst 24 timmar innan städtillfället.

Ja, vi är godkända för F-skatt.

Vi ser till att klara oss på en dag.

Absolut! Vi lämnar alltid 3 dagars garanti på städningen. Eventuella brister som framkommer vid besiktningstillfället, i anslutning till städtillfället, åtgärdas genast av oss. Klagomål efter kundens godkännande beaktas ej. Vi ser gärna att boende/inflyttande person närvarar vid besiktningstillfället. Tid för besiktning meddelas av vår personal ca 1 timme innan städningen slutförs.

Vi har ansvarsförsäkring hos Vardia & Länsförsäkring som täcker skador upp till fem miljoner kronor.

Ja, all vår personal är försäkrade ifall de skadar sig på arbetstid.

Du kan ladda ner vår checklista under respektive tjänst, alternativt ringa till oss på 073-8989891 så berättar vi mer.

Nej, om du kan se till att vara hemma när städ tiden börjar behöver vi ingen nyckel. Det går även bra att lämna nycklarna till en granne inför varje städtillfälle om du önskar.

Tänk på att det ska vara undanplockat från leksaker, kläder och andra föremål som kan hindra utförandet av arbetet. Diskbänken skall vara fri från disk. Se till att blomkrukor, gardiner och andra föremål inte står i vägen för fönsterputsaren.

I alla städuppdrag ingår det städmaterial (miljövänligt), RUT-avdrag, ansvarsförsäkring och självfallet våran nöjd-kund-garanti. Det ända ni behöver göra är att frosta av frysen, så att den är fri från is vid rengöring.

Du är välkommen att kontakta oss